11.01.2019

Grupa ROBYG osiągnęła zakładany poziom kontraktacji w 2018 roku

Grupa ROBYG w 2018 roku zakontraktowała – z uwzględnieniem rezygnacji – 2520 lokali, realizując tym samym roczny cel. Jednocześnie spółka z sukcesem wdraża politykę cenową umożliwiającą utrzymanie marż na dobrym poziomie, czego efektem jest satysfakcjonująca wartość sprzedaży – w stosunku do bardzo dobrego wolumenowo 2017 roku. Dodatkowo, w 2018 roku spółka rozszerzyła działalność o rynek wrocławski i wprowadziła do sprzedaży w sumie 2550 lokali w Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu – są to elementy wdrażania strategii ekspansji realizowanej przy wsparciu inwestora strategicznego Bricks Acquisitions Limited – podmiot z grupy The Goldman Sachs Group Inc.

ROBYG prowadzi w Warszawie inwestycje w dzielnicach: Wilanów, Bemowo, Wola, Mokotów, Ursus, bliski Tarchomin, Włochy i Praga, a wkrótce planuje uruchomienie kolejnych projektów. W Gdańsku spółka posiada inwestycje w dzielnicach: Jasień, Letnica, Piecki-Migowo, Wrzeszcz oraz Śródmieście. W listopadzie 2018 roku spółka rozpoczęła działalność na rynku wrocławskim w dzielnicy Jagodno i planuje ekspansję do kolejnych dużych miast.

„Sprzedażowo Grupa ROBYG zamknęła rok 2018 zgodnie z oczekiwaniami. Poziom łącznie 2520 zakontraktowanych lokali jest satysfakcjonujący. Jednocześnie z sukcesem wdrażana strategia cenowa daje wymierne efekty, dzięki czemu spółka notuje dobre marże. Tym samym wartość sprzedaży w 2018 roku jest tylko o 16% mniejsza wobec doskonałego 2017 roku. Należy się spodziewać, że tendencja sprzedażowa w kolejnych kwartałach utrzyma się. Mają na to wpływ m.in. dwa kluczowe czynniki: rozszerzenie działalności o rynek wrocławski i wciąż duży popyt na lokale spowodowany deficytem mieszkaniowym w Polsce. Aktualnie HRE Think Tank szacuje ten deficyt na 2,1 mln lokali – co oznacza, że jeszcze długo popyt będzie przewyższał podaż. ROBYG rozszerzył swoją działalność o rynek wrocławski i planuje dalszą ekspansję do dużych miast, np. Poznania. A przyjęty model biznesowy – wspierany obecnie przez inwestora strategicznego – doskonale się sprawdza, czego dowodem jest ponad 19 000 lokali sprzedanych w ciągu ponad 18 lat działalności– powiedział Oscar Kazanelson, Przewodniczący Rady Nadzorczej ROBYG SA.

ROBYG działa na polskim rynku deweloperskim od 18 lat i łącznie sprzedał ponad 19 000 lokali – co przekłada się na ponad 50 000 zadowolonych klientów. Spółka nadal jest aktywna na rynku kapitałowym – emitując obligacje i wywiązując się ze wszystkich obowiązków informacyjnych zapewniających transparentność działalności.